marți, 26 august 2014

Taie, taie dar ai grijă la degete

    Cum astăzi este o zi frumoasă numai bună de meditat, am tras linie şi am adunat mai apoi am şi scăzut şi la final am privit rezultatul. Nimic nu m-a surprins mai ales că nu aveam mari aşteptări, nimic nu arăta că planul meu de a face economii reuşise. Adevărul este că nu prea îmi plac calculele prea elaborate mai ales că eu şi matematica suntem duşmani de moarte dar totuşi nu mă aşteptam să eşuez lamentabil. Am căutat motive şi explicaţii însă matematica nu era nici pe departe unul dintre motive aşa că am căutat mai profund şi singura explicaţie era că nu aveam de unde să mai tai. Deja caşcavalul se terminase şi mi-am dat seama că de fapt eu tăiam la ambalaj de ceva vreme şi numai etichetele zdravene mai opreau cuţitul să ajungă la degete. Cheltuieli multe, salarii de mizerie şi multe necazuri neprevăzute sunt ingredientele unei otrăvi perfecte pentru buget. Deşi în cazul morţii este de preferat să se întâmple subit ca să nu te chinui în buget stău lucrurile exact invers, dacă dispare subit provoacă mari suferinţe.
   Constat cu uimire că a dispărut cu desăvârşire ciorapul de odinioară sau are avarii serioase şi pierde materialul bănos prin găuri. Băncile nu mai sunt de mult soluţia salvatoare pentru cei săraci mai ales că pe lângă comisioane de tot genul care irită timpanul mai oferă si dobânzi pentru care nici lupa nu îţi mai e de ajutor. Totuşi mai există aşa zisa soluţie de urgenţă şi anume să faci un mic împrumut care mai târziu se va transforma în marele împrumut. Aici băncile sunt mai generoase şi tot îţi bagă dobânzi şi comisioane şi uite aşa ajungi ca în 5 ani să plăteşti de 2 ori un credit.
   Uitându-mă în jur, bag de seamă că am mai găsit o explicaţie la bugetul meu deficitar şi anume faptul că sunt compatriot cu români. Cu puţin timp în urmă credeam că România e de vină dar mi-am dat seama că doar locuitorii ei sunt praf.  Mă consolez totuşi cu gândul că poate cândva se va schimba ceva  în mentalitatea românilor şi vor merge pe premiza "ce ţie nu-ţi place altuia nu-i face".
  Sunt sigur că se poate şi mai rău dar m-am cam săturat să merg pe premiza asta mai ales că în ţara asta se foloseşte tot mai des şi mai ales ca există si varianta inversă se poate şi mai bine. Tot îmi povestesc tovarăşii mei plecaţi pe alte tărâmuri şi reveniţi ba în vizita, ba definitiv cu buzunarele pline de monetar străin că pe unde au fost există oameni civilazaţi, că acolo e altă mentalitate. Deşi au stat ani de zile printre străini sunt neschimbaţi nelipindu-se nimic din cele văzute acolo de ei.              Probabil că şi revenirea în mediu propice pentru nesimţire îi face să uite de comportamentul civilizat. Mă îndoiesc însă că pe acolo s-au purtat prea civilizat, dovada stând în ştirile de la tv care ne arată cât de mult ne chinuim să ne facem de râs şi ne iese de fiecare dată. Reportajele de la tv arată doar o mică parte din străduinţa noastră cazurile fiind nelimitate.
  Alte motive al deficitului bugetar fie el personal sau naţional sunt birocraţia şi hoţia conducătorilor. Ce n-am face noi Doamne bugetele mai solide fără ele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Baga mare!

Totalul afișărilor de pagină